det här är läget

| Postat i: SannaNilssonLidin, tankar & känslor
1
 
Något jag hållt inuti i flera år har jag nu öppnat upp mig med för flertal vänner och för professionella. Att jag senare även kunde säga högt och tydligt för okända människor på pubben "vi firar att jag är 1 år skadefri", att jag inte skämdes över att erkänna mitt gamla missbruk.
Att jag öppnat upp mig helt och håller för en nyfunnen person- delat med mig av saker jag annars alltid försökt dölja med mig själv, och faktiskt känt mig så himla bekväm och obrydd om mitt förflutna.
 
Att skriva ut mig ur gymnasiet (på det 4e året) var det bästa beslutet jag gjort i hela mitt liv! Direkt kände jag en lättnad i kroppen, och att jag äntligen kunde slappna av. Ingen mer ångest.
Jag har blivit delvis friskförklarad från depressionen och helt friskförklarad från självskadebeteendet. Visst jag har mina dåliga dar, men jag hittar numera andra vägar genom dom dagarna.

Nu har jag även börjat våga ta tag i saker, känna mig redo för att äntligen ta tag i det då jag vetat förut att även om jag kanske vill, är det inte bra för mig just då. Nya uppmaningar, nya minnen, nya möjligheter.
 
Att gå från att inte vela se en till minut i mitt liv, till att ha en 1,5 års plan är riktigt stort. 1,5 år kanske inte låter så stort, men om man jämför med vad som höll på att hända och avslutas den 4 november 2015, så är det en väldigt lång framtidsplan.
 
Jag önskar att jag hade mer att skriva om. Saknar att skriva, älskar faktiskt att skriva, men när tankarna inte kommer lika ofta blir det svårt att få det så bra som jag vill ha det. Värt att läsa...
Däremot har jag utkast på saker jag tänkt dela med mig av, men som jag vill finslipa först.
 
För nuvarande mår jag bättre på allt sätt och vis. Jag tänker knappt längre på att skada mig, har inte ångest varje dag eller innan jag ska göra något/fara någonstans. Självförtroendet är det jag måste jobba på med mest, samt hur jag ska uttrycka det jag känner i ord då jag har väldiga problem med att verbalisera under t.ex möten hos vuxenpsyk.
 
Det går bättre och bättre!
och jag är lycklig. 
Hittills till det här är läget


Sofia Kihlström

Så himla fint att läsa. Så otroligt stolt du ska vara över dig själv! Du är så himla stark och kom ihåg att det inte betyder att man aldrig kan vara sårbar - det är alla ibland. Kram bästa du <3

Svar: kram fina du!!! <3
Sanna


URL: http://sofffiak.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: