Jag ser inte mig själv som viktig

2
 
Det här är hur jag ser på saker. Jag anser inte att jag är viktig. Jag tycker inte att jag har en personlighet som sticker ut, en personlighet som saknas när jag inte är där. Jag har ingen plats i en grupp, utan snarare fyller ut gruppen. Ingen skulle sakna mig om jag var borta, och jag känner mig för det mesta ivägen- vågar därmed inte att ta någon plats. Jag tror att folk kollar på mig på stan/bussen/gatan för att de tycker att jag ser ful/fet ut. Att jag dessutom sen tror att folk inte tycker om mig av någon konstig anledning, att alla har något emot mig.

Ständigt ute efter att göra alla nöjda, att inte besvika någon, och om jag råkar göra fel på något utav dessa saker, så anser jag mig själv som en dålig människa som inte förjtänar något bra.


Detta varierar också såklart kring vem jag umgås med, men trots att jag vet att de vill ha mig där, så känner jag mig inte välkommen, att jag hör inte dit, att jag borde bara gå. (vilket jag har gjort flertal gånger förut, och trott att ingen skulle märka att jag gick)
 
Har haft ett snack om det här främst med Amelia, då hon har försökt få in i min skalle att detta inte är fallet. Att jag ser mig själv som större än vad jag är, och genom detta knappt vågade gå på balen jag trodde att jag skulle se ut som en stor flodhäst bredvid resten av klassen, och därmed tänkte jag först inte gå, och sen försökte jag gömma mig bakom de andra när de tog kort på oss.
 
Senast idag fick jag höra mycket komplimanger om att de älskade det jag hade på mig på balen, att jag såg fin ut i det, mm. Jag har så jäkla svårt att ta emot komplimanger för att jag ännu en gång inte tror på det, då jag inte tycker att jag själv är värd det.
 
Allt sitter i min skalle, och förr eller senare så ska ja komma över detta. Om ni bara kunde förstå hur många grejer jag har gjort i år som jag aldrig trodde att jag skulle klara av att göra, någonsin!
Hittills till Jag ser inte mig själv som viktig


Sofia Kihlström

Det gör så ont att läsa det här, samtidigt som jag känner igen mig så mycket och förstår dig absolut. Jag vet att det inte gör så stor skillnad av det jag säger, men du är så himla viktig! När du inte är på orkestern då saknar jag dig. Du har en viktig plats där och du fyller absolut inte bara ut gruppen. Du är du och du är så jävla viktig ❤️

Svar: Hur mycket jag än vill ta åt mig och få min hjärna att fatta så är det som att tankarna om att jag inte är tillräcklig är större. Verkligen skit jobbigt, men försöker verkligen se mig själv som att personer faktiskt vill ha mig där. ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Sanna


URL: http://sofffiak.blogg.se/
Anonym

Du ÄR viktig. Du ÄR fin. Du är INTE stor, du ÄR dock otroligt vacker. Hela du.

Svar: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Sanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: