ITALIEN - del 1

0
Dag 1
 
Det var ett tidigt uppvakande, eller för min del blev det att dygna då vi skulle samlas på flygplatsen 06.00.
Vi var klar med allt flygande vid 13.00, vilket ledde till en lunch på McDonalds där det fanns två killar (som arbetade där då) som flörtade med oss. De använde sig bl.a av det där typiska handtecknet man brukar säga att italienarna gör, haha. Efter detta var den en 3h bussresa till staden Pinerolo som vi skulle bo i.
 
När vi blev avsläppta från bussen fick vi, med all vår packning börja promenera upp för det oändligt höga berget/backen upp till klostret vi skulle bo i, som befann sig i den gamla delen av staden.
Claudio (dirigenten i den Italienska orkestern) beskrev det som att det "går lite uppåt i ca 100m" dit vi skulle gå, men det kan jag säga var en stor fet lögn. Om ni någon gång promenerat upp för ormbergsbacken, tänk er den brantheten, fast det blir bara brantare och bratare ju högre upp du kommer, och att den är dessutom dubbelt så lång. Det blev nästan som en vägg mot en när man var nästan högst upp, då backen lutade nästan i 90grader. Inte nog med det, tänk er 30 grader, fuktig luft och ingen skugga under hela vägen upp. Om inte det räcker som beskrivning kan jag även tillägga att vi hade fiollådor/cellon på ryggen, en till ryggsäck över det + en resväska (min vägde 15,5kg) som vi drog med oss upp där. Ville bara få ur mig det här hahah.
Vi gick sedan ner för backen igen för att äta Italiensk pizza på en jätte mysig restaurang. Efteråt gick vi runt lite och utforskade staden innan det blev en relativt tidig kväll tillbaka till sängen.
 
 
 Beskrivning på de andra dagarna kommer en annan dag inom kort!
Hittills till ITALIEN - del 1





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: