uttråkad, många tankar och saknad

| Postat i: SannaNilssonLidin, foto - övrigt
0
 
Tråkig dag. Tråkig kväll.
Inget att göra.
 
Idag har det även gått 1 månad sen sist..
Borde jag fira?
 
Idag dog även en av mina gamelmostrar. Signe.
Hon var alltid den där glada.
Jag saknar verkligen hennes gammla stuga i Nordingrå.
Man var tvungen att gå upp 7 branta trappor för att ta sig upp till själva stugan.
Dasset luktade aldrig illa.
Genom kikaren kunde vi kolla över till den andra ön där det stod kor och betade.
Det var flera år sedan jag var där sist.
Även om man hade hur tråkigt som helst där så var det ändå härligt att vara där!
Jag kommer fortfarande ihåg hur det luktade där inne.
Den där makaron ängeln som hängde i lampan ovanför bordet.
Det lilla gulliga köket.
Trappan ner till det vackra vardagsrummet.
Av någon anledning var vi alltid där på kronprinsessans födelsedag..
(ifall de är hon som fyller år då).
 
Det är det här jag alltid tänker på när jag hör namnet 'Signe'.
Den där goa, glada kvinnan med ett leende på läpparna.
Kan fortfarande inte förstå det!
 

Jag önskar att jag hade bilder på hur stugan ser ut.
För jag märker hur jag mer och mer glömmer bort.
Varje år tills jag blev ca 10 så spenderade jag 2-3 dagar i den stugan,
innan vi senare bilade vidare till Stockholm till min andra gammelmoster.
Hittills till uttråkad, många tankar och saknad





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: