Mitt 2014

| Postat i: SannaNilssonLidin, foto - högtider
0
Det här året har gått upp och ner, varit bra och dåligt, som det ska vara.
Gjort saker jag inte gjort förut, slagit rekord, brytit rekord, tagit flera steg bakåt men också framåt.
Jag har klarat av saker jag aldrig trodde att jag skulle klara av, varit med om saker jag drömt om.
Har också äntligen börjat hitta det jag tycker om att göra, få inspiration till att göra saker igen och fortsätta med dom.
Jag vet att jag kunde ha gjort mer, att jag haft möjligheter till att ändra vissa saker men valt att inte göra det för att det kändes så jävla jobbigt för mig + att jag inte vågade. Om jag börjar kanske jag inte kan sluta och måste då ha så många bortförklaringar.
Här har ni vad jag gjort för varje månad som gått. Som vanligt börjar året tråkigt och det händer först saker mot sommaren.
 
~~~

Januari
Året började med att jag blev riktigt sjuk redan 2 januari.
* Världens sämsta uppdaterin
* Men med tanke på hur de få tal inlägg jag hade gjort, så var det kanske inte världens bästa start på året- alla inlägg bestod av deprimerande bilder, texter och jag orkade inte med någonting alls.
* I slutet av månaden dog min gammelmoster Signe ♥
 
( -inga bilder )
 
~~~
 
Februari
* Inte mycket uppdatering
* Jobbade inom området trikå där jag sydde en enkel trikå klänning med krage och en skit enkel rosa överdel. Orkade verkligen inte göra något avanserat för allt var väl skit just då.
* Det här var nog den mest värdelösa månaden på hela året eftersom att jag gjorde absolut ingenting.
* Bilade ner till Sundsvall med mamma, moster och Josefin för att gå på Signes begravning.
 
 
~~~
 
Mars
Här hände det lite mer iaf.
* Drog ut min första visdoms tand eftersom att den gjorde så att tandköttet under blev svullet pga visdomstand nr2 växte ut där.
* Rensade i mitt rum hos pappa.
* Började med kursen "herr skjorta" i textilen, och sydde en skjorta till David.
* Skolans kurator kontaktade mig.
* Gick från att 1 person visste någon om det, till 3. - Nu vet 8 personer, kanske t.o.m fler
 
 
~~~
 
Aprill
"Happy ending" & "candy from hell"
 
* Rensade hos pappa.
* Åkte till Holland!!! :D Så jävla fint ställe, vill verkligen tillbaka!
 
 
~~~
 
Maj
* Morfar flyttade till Luleå.
* 3ornas modevisning då vi fick jobba bakom scenen.
* Massor med nationella prov.
* Ännu mer rensning i huset
 
 
~~~
 
Juni
* Sjuk igen
* David fyllde 23 år.
* Avslutnings fika på skolan tillsammans med 2orna
* Möte på landstingshuset
* Sista konserten m kammarorkestern innan sommaren
* Amandas "Alice i underlandet" födelsedags fest
* Stockholm
* Såg 5 seconds of summer och One direction!!!
* Jobbade på fotbollsskola
* Flyttade från lägenheten på Östermalm
 
 
 
 
~~~
 
 
Juli
* Grillfest hemma hos mig med en del familj
* Mysig picknick med Josefin i solen + sola
* Spenderade 10h på Klubbvuken - hur jag såg ut efteråt..
* Smink & foto i 50-tals tema (hade kunnat göra det så mkt bättre!)
* Norrahamn med Amanda
* Bio med mamma & Kjell; The fault in our stars
* Mys med bröderna på altanen en hel natt
* massor med liggande i solen
* Jenny & faster kom upp
* Jonathan 21 år
* IKEA
 
 
~~~
 
Augusti
* Anordnade en familjefoto kväll i samband med lite fika
* Middag hos en annan Kjell m. Lena, farmor, faster, Jenny, Jonathan och föräldrar
* Bilade ner till Jenny, med Jenny och faster
* "Renkött & rövknull, typisk dag i norrland" - Alex
* Mölkky kvällar där jag vann 3 gånger B-)
* Frisören
* Skolan började -  tillbaka i textilsalen
* Fyllde 17 år
 
 
~~~
 
September
* Flyttade till Kallkällan
* Började göra affischen, skyltar och diplom inför halloweenfesterna
* Tror att orkestern började
* Blev stämledare i altfiolstämman
* Hade en sleepover med Josefin hos pappa - där hon somnade efter 20 minuter...
 
 
~~~
 
Oktober
* Halloween fester på svartöstan & lärkan för barnen
* Ute och fotade hösten
* Halloween utklädningar 4ggr
* Halloween fest med Josefin, mm trevligt folk som jag inte träffat på länge
 
 
~~~
 
November
* Stängde luckorna på kyrkstugan + graven med pappa och farmor
* farsdag fika hos morfar
* Avundsjuk över dom som fick vara på Derpcon
* överlycklig över att 5SOS vann sin första AMA & ARIA (okej de här är inte något jag gjort, jag vet)
* Fick mitt första A i en svenska debatt artickel
* Första advents konsert med Luleå Symfoni Orkester (LSO) - har ej bilder på detta
 
 
 
~~~
 
December
* Julklapps köpande
* Flög av Bo Kasper (en häst)- 2a gången jag ramlat av en häst hah
* Dygnade många dagar
* 60 års firande för Kjell
* Övningskörde mycket med pappa, typ 4ggr i veckan hah
* nyårs firande på allstar med Josefin, Fanny, Sanna och en hel del fler
 
 
 
Hittills till Mitt 2014





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: