Hypoterios

| Postat i: SannaNilssonLidin, tankar & känslor
1
Fick ännu ett blodprov svar i förrgår, och nu är det 'confirmed' att jag har hypoterios- alltså för lågt värde i sköldkörteln. Sköldkörten är då jätte viktig, och i vissa fall kan det vara farligt om man inte har normalt värde, speciellt om man har struma(som är typ tvärtom det jag har).
 
Detta förklarar sååå himla mycket! Så skönt att jag nu fått reda på både min ADD och hypoterios- eftersom det förklarar varför jag har haft det som jag har haft det de senaste åren/sen jag började skolan. Jag klarade inte av skolan överhuvudtaget nu under 2an, då jag inte var i skolan en enda full vecka. Från november, fram till sista dagen innan sommarlovet, var jag 1 eller högst 2 dagar i skolan under en vecka (enda sättet jag tog mig dit var genom att dygna vilken jag kunde göra 2ggr på en vecka, eller så hade jag försovit mig). Vissa veckor var jag inte där överhuvudtaget. Ett jävla under att jag inte blivit utskriven från skolan, men jag gissar att det var för att min utredning pågick under några månader.
 
Hypoteriosen gör att inget i kroppen egentligen riktigt fungerar som det ska- mer eller mindre. T.ex kan man vara riktigt trött (spelar ingen roll hur mycket eller bra man sovit), frusenhet, viktökning, torr hud (har redan torr hud men det har blivit mycket värre än vad det var förut), yrsel, trorrt hår och håravfall, lite raspigare/hesare röst, 'kort stubin' och mycket mycket mer. Det finns så många symtomer så det finns många som tror att dom har problem på sköldkörteln då de egentligen inte har det. Det krävs alltså blodprover efter plodprover för att få reda på det och hur stor dos man behöver på medicinen.
- kan dessutom tillägga att jag sitter just nu med fodrade mjukisbyxor, tjock huvtröja och filt över hela kroppen när jag skriver det här.
 
Snart är jobb vecka 2 avklarad. Helt sjukt fort har det gått!! Räknade dessutom ihop idag hur många timmar jag har kvar att jobba över, och kom fram till att om jag jobbade över 1,5h (till 16.00) idag, så hade jag jobbat klart midsommaren. Så nu var det klart, skönt!
 
stämmer in så jävla bra! Tog nästan 18 år dock...
 
Hittills till Hypoterios


Sofia Kihlström

Har också det haha 😉 men Vad skönt att du har fått veta nu!

Svar: jaha, det visste jag inte! ah, skönt att kroppen kanske kommer bli normal eller vad man ska säga :)
Sanna


URL: http://sofffiak.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: