ärsyttävää

| Postat i: SannaNilssonLidin
1
Sanna har varit i farten och kollat innehållsförteckningen på finska igen! ↑
 
Fortsatte med min mönsterkonstruktion till sportjackan jag ska sy, idag. Hade sen svenska, men eftersom att jag inte hade datorn emd mig så pratade jag med Joakim om att jag ska jobba med det hemma + i studion tillsammans med Fredrik precis som vi har pratat om tidigare.
Eftersoma att jag känner att skolan är nog jobbig som den är så har jag valt att ta bort teckensråket, men på svenskan ska jag jobba om svenska språket/dialekter och har då valt att jobba om teckenspråken där.
Annars så är det orkestern ikväll som vanligt. Rep inför spelningen på mjölkudskyrkan med deras egna kör, som kommer att ske någon gång mot slutet av maj? tror jag, är inte helt säker, men kan ju komma med mer info när de börjar närma sig.
 
I helgen körde jag till Antnäs tillsammans med pappa, till Marianne. Skulle testa olika alt fioler eftersom att jag ska köpa en egen. Fick testa 4 olika, en av dom har jag redan prov spelat på några gånger både på orkester rep och privata lektioner med marianne. Vet nu iallafall vilken storlek jag känner mig mest bekväm vid, vilket är 16tum. Det är det som är med altfioler, det finns ingen bestämd storlek för dom av någon anledning, det beror på om man vill ha en stor så man får mycket akustik som en cello, eller om man vill ha den mindre så att den låter lite mer som en fiol. Jag har sagt innan att jag vill ha något emellan. Både 16,5tum och 17tumarna var lite väl stora även om det bara är några centimeter skillnad.
Visste redan innan att den jag hyr just nu på kulturskolan inte är av världsklass kvalité, men herregud vilken skillnad det är på min och dom andra jag testa! Visst strängar gör mycket, och det är nog ganska billiga strängar på den jag har just nu så att det inte kommer lika mycket ljud, men den låter så klen! Haha herregud, jag som tycker min låter mycket mer än en fiol. Ni som inte spelar har ingen aning om vad jag babblar om.
 
Nu ska jag fortsätta med svenskan!
 
 
Hittills till ärsyttävää


Sofia Kihlström

Konsert 24:e maj! 😃 Haha visst är det skillnad mellan kulturskolans instrument och egna!

Svar: har skrivit ner det nu så jag kommer ihåg! haha ja verkligen! :)
Sanna


URL: http://sofffiak.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: