orkester

| Postat i: Kammarorkestern, SannaNilssonLidin
1
Det har börjat bli så satans kallt ute.. ghaaaad..
 
bäbis igår
 
Idag på orkesterrepet så gick det mycket bättre än dom andra två. Spelade ju en timma med Marianne igår ena av låtarna så jag verkligen skulle lära mig den och hur takterna går osv. När vi spelade den låten sen i orkesten och vår stämma var tvungen att spela själv just vid dom jobbigaste takterna (min stämma är den enda som har paus i början vid typ varje takt och när vi ska komma in igen låter det som att man spelar fel och det är för att vi spelar i en annan taktart? än vad vi brukar) ingen förstod det där. Efter att vi spelat det där (med lite hjälp av Lilian bakom oss) så klarade jag hela den delen utan problem och då fick jag en stråke petande på mig bakifrån (thats what she said) av Monika som gav en tumme upp. WIE!!
Något som också hände ikväll är att Marianne klagade på att VÅRAN STÄMMA + cello stämman SPELADE FÖR HÖGT!!!! Det var första gången!! :o Vi spelade Redwing och jag älskar att spela den låten (fast 14 åriga sanna som just bytt till altfiol och precis börjat lära sig den nya klaven tyckte inte om den ska jag säga..). Vi har ju en hel del nya i orkestern så vi spelade den tyvär ganska söligt men äh blev glad över att vi faktiskt spelade en låt jag kan haha.
 
Från att min förra blogg (som ni btw inte kommer att hitta, eller ens kommer in på) där jag endast skrev om hästar, hästar, hästar och hästar, har jag gått till att skriva om orkestern istället haha.
 
 
Nu ska jag gå och lägga mig. Skolfoto imorgon + tema dag. Vi ska göra om t-shirts. Helst sy en egen och sen piffa upp den, eller så tar man med + syr en och så gör man flera.. Måste isåfall kolla i garderoben efter någon haha :)
Hittills till orkester


Sofia

Jag kan inte fatta hur ni klarar av att spela den där knasiga låten med traktaterna! Men ni gör det hur som helst väldigt bra!
Och att du skriver om orkestern tycker i alla fall jag är kul :D

Det där med tröjan lät ju askul! Bild på den färdiga produkten??? :)

Svar: haha ja de förstår jag inte riktigt heller! Är glad över att Lilian springer över till oss ibland så att man vet att man inte är helt ute och cyklar haha. xD
Får ta och fota den någon gång! :)
Sanna


URL: http://sofffiak.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: