mitt 2013

| Postat i: SannaNilssonLidin
0
januari
 
Året började med att farmor operarade bort sin bröstcancer, 6 dagar senare fick morfar sin tredje stroke och ungefär en vecka senare fick lexie lunginflammation, feber och hon spydde hela tiden och fick sova på djursjukhuset under två nätter.
 
Åkte även till Stockholm med Josefin.
 
Februari
 
Inte så händelserik månad. Det var mest nationella prov.
Var ju inte den bästa eleven heller så jag var på utväcklingssamtal med båda mina föräldrar, syon, mentorn och Mariana. Någon vecka senare var även rektorn med på ännu ett möte.
Klippte även mitt hår den här månaden för jag ville ta bort allt det slitna. Började direkt eftet att använa ricinolja.
 
Mars
 
• Minus 30 men först Josefin, Fanny och Amanda men gick sen bara med Amanda haha.
• Kramade Yohio som luktade satans gott.
• Var på ridsportgalan.
• Mådde sjukt dåligt över en grej som jag tillslut inte behövde gå igenom.
• Övning inför niornas konsert.
• Fick en förälskelse på Anton Ewald.
• Och sist men inte minst så var det sista besöket hos min sjukgymnast.
 
April
 
Fick goninflammation i båda ögonen, tillslut blev dom så svullna så att jag såg ingenting med dom öppna.
Vi hade något som alla niorna har vilket är muckfoto, där jag och Amanda var dockor, och sen åkte vi hem med en smockfull 10ans buss, och jag hoppade då av på pontus och fick gå hem 20 min och fick en hel del blickar...
 
Jag var hos morfar där jag blev väldigt fint sminkad av Josefin som faaan inte gick att tvätta bort.
Jag fick även mitt teleobjektiv och min blixt.
Sen så ägde min grupp niornas konsert med fångad av en stormvind och låten vi gjort själv om lärarna.
  
Maj
 
 • årets första cykeltur
• fest
• paintball med klassen
• fotat "våren"
• mitt hår växte som gräs med ricinoljan.
 mm.
 
Juni
 
9ornas skolavslutning, sista avslutningen med klassen och det var riktigt trevligt men tråkigt att lämna en sån underbar klass!
• sommarjobb i 3 veckor i rabatterna vilket söööööööög, men som tur var hade jag Matilda som sällskap så det var lite roligare iallafall, haha.
Gick på cirkus med amanda
Under sommarjobbet så började jag se Pretty little liars, jag blev riktigt besatt om ni inte minns det, och jag såg klart alla avsnitten u der 3 sänsonger + några till på endast 2 månader!
Vi får inte glömma att jag fick en bonna bränna så sommarjobbet, och när jag satt i rabatten en hel dag så hade jag solen endast på ena sidan på mitt ansikte så brände mig då på halva ansiktet, yey!
Innan skolavslutningen hade vi en konsert i örnäskyrkan där det var sista gången vissa spelade i orkestern.
  
Juli
 
• Boden med Josefin
• fick en extremt smärtsam bränna på ryggen
• hamnfestivalen där jag bl.a fick se min "babe" Anton haha
• bilade ner till Liden för sista gången, och det var hur mysigt som helst!
• cyklade 1 mil flera gånger, och cyklade mycket överhuvudtaget (tränings cyklade, många backar och långt).
• åt fruktsallad och såg på film med Amanda
 mm.
 
Augusti
 
• Jenny kom upp till Luleå
• bilade ner till Jenny, med Jenny och faster
• festade
• flög ner till stockholm m Josefin (3 dagar efter att jag kommit hem)
• fick ett samtal 5 dagar innan skolan började om att jag kommit in på textil & design.
• skolan började
- tyckte inte alls om min klass från början. Några hoppade av direkt och sen fick vi någon ny som sen hoppade av. Tyckte alla var så konstiga, nu älskar jag allihopa och alla är så underbara och snälla! Jag har blivit mycket mer social, och jag trivs så bra i klassen!
• min födelsedag, det roliga var att när vi träffade 3orna skulle vi säga hur gamla vi var och jag sa "jag blir 16 om 3 dagar", och sen när jag kom till skolan på min födelsedag så kom Johanna direkt och sa grattis, kan inte förstå att hon kom ihåg det, jag kom knappt ihåg hur alla såg ut haha.
• for till vallen med klassen, vilket är det jobbigaste jag har varit med om!! Tycker inte alls om det stället, och jag kände någon knappt, men det var därför vi var där, för att lära känna varandra. Det slutade med att vi sov 6 stycken i ett rum för 2. Om det var varmt? näääääääääää, och jag sov med springbyxor och en huvtröja dessutom.
• var på en 4 timmar kurs på trafikskolan, men det var inte långtråkigt vilket jag trodde, lärade mig mycket!
 
 
September
 
Den här månaden blev jag verkligen besatt av Gossip girl!
Fick även börja övningsköra, vilket jag bara hann göra tre (se anledningen i oktober) dock så hann jag bränna sönder kopplingen på den, kung hahah!
Vi firade mig med släkten denna månad också.
Sen så fick jag även biljetter till one directions konsert!!! ÖVER FUCKING LYCKLIG !!
 
Oktober
(låtsades vara engelsk när jag gjorde bilderna tydligen, om ni kollar på stavningen.. lol)
 
Här var det verkligen en super rea på Åhlens eftersom att dom skulle byta lokal. Jag och mina klasskamrater gick dit nästan varje rast och vi kom alltid tillbaka till skolan med någonting.
Pappas bil blev stulen, och sedan uppbränd och hittad i Råneå..
 
Blev sjuk för fjärde gången denna månad, blev så less för jag hade inte blivit så sjuk sedan 8an.
Min dåliga ovana blev även värre i denna månad, och blev allt oftare och sämre på alla sätt, men det var det enda jag kunde göra.
 
Något som var bra den här månaden var att jag var ett halvt poäng från att få ett C på matteprovet, och jag låg på C-B nivå på nk:n! :D
 
November
 
Den här månaden började allt gå tungt men försökte kämpa på ändå. Jag somnade på lektionerna, var trött hela tiden, somnade direkt jag kom hem på datorn, sängen, golvet, soffan, mattan i vardagsrummet och i köket. Fick även en hel del F-varningar i nästan alla ämnen pga små grejer.
Körde klättring för första gången på idrotten och alla hade åkt hem så det var bara jag, Florence och Julia kvar vilket var jääävligt skönt!
 
Jag och David lagade mycket vegetarisk mat. One directions nya album kom vilket jag tycket var mycket bättre än förra!
 
På öppethus som vi hade mot slutet av månaden så fick min grupp en uppgift att göra en klänning gjord endast utav bhar.
Sen, någon dag senare så åkte jag till Stockholm med mamma.
 
December
 
Var i Stockholm dom första dagarna, där jag gick på Abba museet bl.a.
När jag kom hem blev det en hel del julpysslande, kläning av granen osv.
 
Fick en dag besök av en tant som gav mig noter och då skulle jag ju spela på någon slags jul grej dom har haft sedan 1900-talet någon gång, och då spelade jag altfiol där innan lärarnas julshow.
Sen så har jag också sett på Movits, Zacke och Kalle Gracias med Amanda.
Hittills till mitt 2013





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: